főoldal e-mail testület

Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2014. szeptember 29. ülésére
Jegyzői nyilvántartások
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2014. május 27. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2014. április 28. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2014. március 31. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2014. január 27. ülésére
Mezőcsáti Diáksport Egyesület TAO-program pályázati anyaga
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. december 16. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. november 25. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. október 28. ülésére
Mezőcsát Városi Sportegyesület TAO-program pályázati anyaga
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. június 24. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. június 13. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. május 27. ülésére
Tájékoztatás a szerződés teljesítésére vonatkozó adatokról
Mezőcsát Kistérség Többcélú Társulása 2013. évi közbeszerzési terve
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. április 22. ülésére
Mezőcsáti Kistérség Többcélú Társulása 2013. évi közbeszerzési terve
Mezőcsát Város 2013. évi költségvetése
Mezőcsát Város 2012. évi költségvetési rendelet múdosítása
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. február 25. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. január 28. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2012. december 17. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2012. november 26. ülésére
Bursa2013
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2012. október 29. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2012. szeptember 24. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2012. augusztus 27. ülésére
Meghívó Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2012. május 29. ülésére
Támogatási kérelmek elbírálása
Szavazás
A szavazás szünetel
Hírlevél
Fórum
Zsibongó


Hozzászólások
Létrehozás dátuma
Ambrus Kálmánné   2014.09.26 08:57
Tisztelt BTZ!
Olvasva írását csak azt tudom mondani, hogy én három oldalon keresztül próbáltam megírni az elképzeléseimet, mert az aláírások alkalmával két kérdést kaptam, de folyamatosan, és amit jogosnak is tartok, hogy miért érje meg nekem Önre szavaznom, és mitől lesz jobb, ha Ön lesz a polgármester. Három oldal nagyon kevés volt arra, hogy mindent leírjak, de vannak tényezők, amiket az ember amúgy sem lát előre és ezért nem erőltettem a további írást. Én próbáltam lehetőségeket felmutatni, és valóban igaza van a többi ember még ezt sem tette. De mit várunk már évtizedek óta csak ezt teszik, ezért tartunk itt, ahol tartunk.
Válaszolva az Ön felvetésére, én azért saját magam készítettem egy kis felmérést és ez még 2010-től számítva van. A mezőcsáti lakosság túlnyomó része képzetlen, vagy alul képzett, vagy idős. Az önkormányzatunk számos olyan információ birtokában van, amelyet zártan kezel, vagy egyáltalán nem is készített el. Az ilyen a szociális térkép. Ez mutatná meg, hogy milyen helyzetben van igazából a lakosság, de tudja ez nem volna jó, mert akkor nem tudnák kozmetikázni az adatokat. Mindenesetre én a közmunka fejlesztésével és kiszélesítésével látom a fejlődést, továbbá az olyan oktatással egybekötött ipar kiépítését, amely még nagyon nincs kistérségünkbe. Én nem látok összefüggést a között, hogy a helyi vállalkozók akadályozása lenne annak, ha az emberek máshol tudnának dolgozni, mert pont az a lényeg, hogy legyen miből megélni. Ha van, miből megélni, jobban tudnak vásárolni, tenni, venni. Egy szólván nekünk kell először is egy belső keringést kialakítani, majd utána jöhet a külső.
Ambrusné Salap Szilvia
mezocsat_admin   2014.09.25 14:36
Áthelyezve a "Vendégkönyv"-ből.

Hozzászóló:
BTZ


Sok éve, -sokadjára- olvasom a tisztelt polgármester- és képviselő jelöltek választási programját, de egy dolgot - tisztelet a kivételeknek- a mai napig nem láttam egyikben sem; hogyan képzelik el, a programjaik egyik

alappilléreként szerepeltetett helyi munkahelyteremtés gyakorlati megvalósítását.
Sajnos ebben a kérdésben sok-sok választási ciklus óta nem sikerült előre lépnünk, úgyhogy értékelhetnénk akár

általános választási lőzungként is, de úgy gondolom, valójában nem tekinthetünk rá így, mert nagyon sok

reménytelenségben élő szavazónak egyedül ez nyújt egyfajta "biztonságérzetet" a jövőre tekintve.
Ezért célszerűnek tartanám kielemzni, hogy hogyan is állunk ebben a kérdésben! Mielőtt bárki is személyes

sértettséget érezne az eddig leírtak és a következőkben leírtak kapcsán; itt teljesen általános dolgokról írok,

amelyek tapasztalati tényeken és a józannak tűnő paraszti ész elgondolásain alapulnak.

A helyi munkahelyteremtés eddigi -talán- egyetlen csapásiránya a közmunka program. Ha lenne más is, kérem

javítsanak ki! Tehát ahhoz, hogy itt bármi is megvalósuljon, tőkeerős befektetőknek kellene megjelenniük.
Gondolom ez sem vita tárgya. Javaslom, ebben a pillanatban forduljunk meg a lovon, mert eddig visszafelé ültünk

rajta; nézzük a befektető szemszögéből a helyzetet:
-milyen lehetőségek vannak telephely kialakítására (terület, infrastruktúra, engedélyeztetése kötelezettségek,

stb.)
-milyen humánerőforrás lehetőségek vannak (mennyiség, szakképzettség, kor, munkakultúra, stb.)
-milyen logisztikai lehetőségek vannak (közút, vasút, légi, vizi szállítás lehetősége)

Nos, próbáljuk kielemezni ezeket a kérdéseket!
-Hogy milyen lehetőségek vannak a telephely kialakítására, abba nem kívánok belefolyni, mert nincs rálátásom. Az

viszont majdnem biztos, hogy a tájvédelmi körzet közelsége miatt az átlagostól némileg bonyolultabb lehet a
helyzet.
-Humán erőforrás: ez elmúlt huszon éveben egyetlen képviselőt sem láttam, aki bemutatta volna Mezőcsát munkanélküliekről szóló
nyilvántartását -legalább- annak nagysága, iskolai végzettség, kor és szakmai tapasztalat (szakirányú munkával töltött évek) megoszlása szerint. Mert ugye ha ez a csoport túlnyomórészt 8 mínusz általános iskolai végzettséggel, többnyire 40 év feletti korral és pár év igazolt munkaviszonnyal rendelkezik, akkor úgy gondolom ép eszű ember ide a lábát be nem fogja tenni munkahelyteremtés céljából. Tételezzük fel, hogy a helyzet nem ennyire gyalázatos és valóban van rá esély, hogy legyen valami! Szerintem a realitás talaján maradva túlnyomórészt szakmunkás és betanított munkás szinten tudnánk munkaerőt biztosítani.
Ez milyen profilú vállalkozásoknak lehet jó: pl.: élelmiszer előkészítő/feldolgozó üzemek, összeszerelő üzemek, könnyűipari üzemek, stb.. Tehát ezek a munkahely teremtő üzemek komoly -megbízható- logisztikai hátteret feltételeznek, mert a munkafolymat nyersanyagát ide kell szállítani, a kész/félkész termékeket meg el. (Persze ha pl.: a seprűkötést és vesszőkosár fonást
célozzuk meg fő profilként, még akármi is lehet...)

A lehetőségeinket és a gazdasági folyamatokat látva, őszintén nem nagy esélyt fűzök egy ilyen, nagyobb volumenű munkahelyteremtő beruházás
megvalósulásához. Én továbbra is a tömegközlekedés minőségének -menetrendi sűrűség/kénylem/eljutási idő- javításában látom a -szerintem reálisabb- kiindulási lehetőséget a 40km körzetben már megvalósult munkahely teremtő beruházások ilyen jellegű kihasználása céljából. Igaz, én nem is jelöltettem magam képviselőnek -no meg nem is fűződik érdekem az emberek "röghöz kötéséhez".

A lakosság -"bármi áron történő"- helyben tartása sokkal több embernek !LEHET*! érdeke, mint azt elsőre bárki is gondolná.Gondoljuk végig; pl.: a teljes helyi munkáltatói és kereskedői kör. Ha a helyi szakképzett munkaerő eljárna innen dolgozni akkor már munkabérben/béren kívüli juttatásokban versenyezni kellene más munkáltatókkal -ami nem összeegyeztethető a profit maximalizálással- / nullától kisebb lesz a valószínűsége, hogy a lakosság a kapott pénzbeli juttatásait itt fogja elkölteni -ezzel ellentétben a helyben kapott munkabér és -munkanélküli-segély
jelentős része a helyi kereskedelemben csapódik le.

Gondoljuk végig; ez egyfajta paradoxon, hiszen valaki mindenképpen "rákapál" a dologra.

Félreértések elkerülése érdekében nekem minden jó úgy, ahogy a tisztelt választók akarják! Csupán a több évtizede
tartó helyben totyogás okainak egyik nagyon kis szeletére szerettem volna rávilágítani!
Kíváncsian várom a humán erőforrás kosarunk -legalább fentebbi szintű- számszerűsítését, illetve az ez alapján
reálisnak tűnő munkahelyteremtési elképzelésket!

* feltételezve döntéshelyzetben inkább igen, mint nem
J.ERIKA   2014.09.10 22:09
MEZŐCSÁT Város
Polgármester jelöltek:

Siposné Horváth Anita Ágnes FIDESZ-KDNP
Dr. Kállai Tibor Független jelölt
Bátyi Livia JOBBIK
Halász Károly Független jelölt
Ecsedi János Független jelölt
Tóth László Független jelölt
Ambrusné Salap Szilvia Független jelölt
Dr. Domján László IstvánFüggetlen jelölt

Képviselő jelöltek:

Dr. Siska András Független jelölt
Lőrinczné Kemény Lídia ZsuzsannaFIDESZ-KDNP
Vaskó Ferenc FIDESZ-KDNP
Dósa András FIDESZ-KDNP
Zarándiné Keresztúri Ilona FIDESZ-KDNP
Kápolnai László FIDESZ-KDNP
Siposné Horváth Anita ÁgnesFIDESZ-KDNP
Kormos Anna MSZP
Pap Katalin FIDESZ-KDNP
Farkas István Független jelölt
Berecz Zoltán KárolyJOBBIK
Féderer Zénó DezsőJOBBIK
Bátyi Livia JOBBIK
Dr. Kállai Tibor Független jelölt
Horváth Lajos Független jelölt
Bartók József SándorFüggetlen jelölt
Hojdák Zoltán CsabaFüggetlen jelölt
Halász Károly Független jelölt
Tompa László Független jelölt
Vincze Gyula Független jelölt
Csorba Sándor Független jelölt
Balogh Istvánné Független jelölt
Lőrincz Norbert Független jelölt
Ecsedi János Független jelölt
Ambrusné Salap Szilvia Független jelölt
Tóth László Független jelölt
Szopkó Tibor Független jelölt
Vida Lászlóné Független jelölt
Dr. Pallay Gergely Független jelölt
Bertók Lajos Független jelölt
Dr. Domján László IstvánFüggetlen jelölt
Barna Gyula PHRALIPE
Gazda István Független jelölt
Hojdák Zoltán   2014.08.05 14:34
Mivel a webes felületén ez idáig még nem jelent meg a tegnapi nap megfogalmazott gondolataim, így annak megjelenése előtt némi történeti magyarázatot fűznék ahhoz.

A 2010-es önkormányzati választásokat megelőzően a város által fenntartott és üzemeltetett mezocsat.hu mellett működött egy másik internetes felület is, amely mindenféle korlátozás nélkül anonim módon biztosította a várost érintő bejegyzések megjelenítését.
E lapon – annak hátrányai ellenére – rengeteg olyan komment jelent meg, amelyek az egyén szintjén felvetettek jó-néhány városunkat érintő problémát, azokra tett javaslatot, esetleg még valamiféle megoldást is megfogalmaztak.

Akkoriban olvasva e hozzászólásokat, határozódott el bennem az, hogy valami módon fel kell hívni a választások előtt a leendő városvezetésnek a figyelmét arra, hogy ugyan nem szervezett formában, de ezen a honlapon a beírások és azok kommentezéseiből a lakosság részéről megfogalmazódnak mindazon problémák, amelyekkel nap mint nap szembesül településünk lakossága.
Ekkor e javaslatokból szemezve, majd azokat valamiféle logikai úton összerendezve felkerestem a Mezőcsáton alapszervezeti szinten működő három párt néhány helyi prominens képviselőjét azzal a szándékkal, hogy aktív támogatásukat kérjem egy olyan kezdeményezéshez mely a mezőcsáti civil társadalom igényeinek képviseletét hivatott ellátni az önkormányzati képviselő testületben.

Sajnos akkoriban az önkormányzati választásokon indulni szándékozó helyi pártokat képviselő egyéni képviselő-jelöltektől szinte minden alkalommal hasonló módon búcsúzhattam el.
Mindannyijuk egy életképes gondolatnak tartotta a „civil” problémameglátás és azok megoldására tett javaslatok összegyűjtésének gondolatát, azok felvetéseinek támogatását, ám különböző okokból kifolyólag egyikőjük sem kívánt egy még nem létező szerveződés létrehozásában részt venni.
Ugyan az elvi támogatásukat megkaptam, ám az aktív részvételükre nem számíthattam.
Tehát az akkori próbálkozásaim egy társadalmi igényt megjelenítő szerveződés létrehozásában így értek véget.

A 2010-es választások előtt többen biztattak arra, hogy vágjak bele egy ilyen civil szervezet létrehozásába. Ám megfelelő támogatás hiányában nem igazán volt lehetőségem a kezdeményezést elindítani. Személyem alkalmasságát a hivatásom, és az azt szabályzó akkori törvényi környezet ezt erősen korlátozva tette volna számomra csak lehetővé.

Természetesen most is tisztában vagyok azzal, hogy a választások közelsége miatt már nincs lehetőség egy ilyen helyi akaratot meghatározó és az azon alapuló szakmaiságot igénylő szerveződés életre hívására, de bízom benne, hogy egyénileg mind többen kifejezzük igényüket arra, hogy a testületbe beválasztott tagok a megbízatásukat ne kizárólag a szórólapjukon jól hangzó ám üres frázisnak köszönhessék. Senki ne tölthessen be tisztséget azért az önkormányzati testületben, mert kápes volt kijelenteni olyan alapkövetelményeket, mint a különböző önkormányzat által biztosított és szabályozott ellátások növelése, a közmunka értékesebbé tétele, munkahelyteremtés, az utak, járdák, vízelvezetők javítása, szegregáció és rasszizmus felszámolása, turisztikai és kulturális fejlesztés, (stb.).

Az indulók számára legyen az követelmény, hogy ezekre alapelvárásokra dolgozzanak ki és mutassanak be alátámasztott tervezeteket, melyeket bekerülésük esetén minden körülmény között felvállalnak és képviselnek.
Ha meg saját kútfőből nem megy? Hát ne szégyelljék! A különböző társadalmi csoportok igényeinek megjelenítésére, azok teljesülhetőségének megvalósítására kérjenek javaslatokat a köztől. Hiszen minden induló az itt élők jóváhagyásával szeretné bizonyítani, hogy igenis Ő a legmegfelelőbb és legelhivatottabb lépviselőjelöltjük.
Hojdák Zoltán   2014.08.04 14:42
Érdekes hely ez a Mezőcsát.
Amíg az ország települései - (és) az önkormányzati választáson indulni szándékozó pártok, személyek - egyre hangosabban hallatják a hangjukat, nevezik meg a megmérettetésre jelentkezőket, hirdetik választási programjaikat, addig a MI „helyi politikus (ön)jelöltjeink” csendben kivárják az utolsó pillanatot, amikor is személyes szórólapjukkal meghirdethetik a saját célkitűzéseiket, a helyi megváltást.
Ekkor majd elővehetik az elmúlt hat önkormányzati választás ígérgetési gyakorlatát, előhozakodhatnak mindenféle problémafelvetéssel (teszem hozzá, joggal), hiszen valóban tömkelegével lenne mit rendbe tenni Mezőcsáton.
Számomra ezzel egyetlen probléma adatik. Mégpedig a támogatottság hiánya.

A teljesség igénye nélkül példákkal bemutatva lássuk mire is gondolok. Visszanyúlva néhány helyi remekbe szabott választási szlogenhez, illetve egypár településünket és annak lakosságát érintő ígérethez és vállaláshoz:

- „Radikális változás Mezőcsáton”
„fontos a háztáji gazdaságok újraindítása és bevonása a foglalkoztatásba”

- „Tisztesség, emberség, szolidaritás”
„A közmunkaprogram folytatódjon, ésszerűbb és hatékonyabb legyen!”

- „Dolgozni, aktívan tevékenykedni olyan Mezőcsát létrehozásáért, ahol érdemes élni.”
„Fontosnak tartom a város fejlődésének a turisztikai adottságok növelését.”

- „Teremtsünk közösen egy új szellemiségű, élhetőbb, fejlődőképes Mezőcsátot!”
„Tartsuk itthon fiataljainkat” – „Gazdaságélénkítés, iparfejlesztés, munkahelyteremtés” - „Üdülőterület, termálfürdő fejlesztése”

- „Előttünk a város – Mögöttünk a kormány!”
„Célom, a fenntartható mezőgazdasági fejlődés, melynek során a gazdálkodók munkahelyet teremtenek” – „a helyi vállalkozások képviselete, hogy azok új munkahelyet teremthessenek” – „fejlődőképesebb város megteremtése; ennek érdekében a főútvonalak felújítása, a közbiztonság megszilárdítása, a turisztikai és mezőgazdasági fejlesztések kiaknázása.”

- „Hittel, szívvel, becsülettel városunkért!”
„ Szociális támogatások felülvizsgálata, szociális kártya bevezetése. Meg kell szüntetni a gereblyenyélen támaszkodó közmunka programot.”

- „A rend megtart bennünket, ha mi megtartjuk a rendet.”
„etnikai, segélyezési, megélhetési problémák megoldása” – „munkahelyteremtés” – turisztika, idegenforgalom beindítása” – „úthálózat felújításának folytatása” „Ennek elengedhetetlen része, hogy szoros együttmunkálkodás alakuljon ki az önkormányzat, egyházak, civil-társadalmi szervezetek, gazdasági társaságok között”

- „Megbízhatóság, szakértelem, fejlődés”
„ingyenes telkek felajánlása új munkahelyteremtés esetére, legyen egy profi pályázatíró partnerünk vagy saját szervezetünk, javuljon a kapcsolat a civil szervezetekkel és alakuljon ki a változás a Városért.”

A fentebb leírt idézettekből kitűnik, teljesen mindegy, hogy független, illetve bármely párt támogatásával indult e el korábban valaki helyi városvezetőnek, minden esetben csak és kizárólag a felvetett problémákat címszavakban említi, majd (esetleg) megígéri, hogy keres rá illetve támogatja annak megoldását.
Átolvasva jó-néhány választási szórólapot, egyetlen egy sem fogalmazott meg konkrét tervezetet, vagy vállalást, hogy az ott felvetett problémákra miként és kikkel közösen együttgondolkodva dolgozott ki a lakossági igényekre, vagy a helyi társadalmi csoportok problémáira felszámolási és megoldási javaslatot. (Néhányan legalább gondolati igényként megjelenítik a közösségi együttműködést.)
Sajnos az említett problémák felszámolására és a problémákon alapuló ígéretek megvalósításának érdekében nem sok személyes erőfeszítés látható. Akár kaptak rá bizalmat, akár nem a helyi választáson induló jelöltek.

Tudom, védekezésképpen sokan önigazolásként elmondják; „nem kerültem be a testületbe, nem volt módomban tenni a városért”.
Pedig lett volna.
Mert.
A képviselői megbízatásnak nem célnak, hanem eszköznek kellene lennie a meglátott és megfogalmazódott társadalmi problémák magoldása érdekében.
Sajnos ismételten eltelt négy év. Ám Mezőcsáton ez-idáig még senki nem mutatott (tartós) akaratot arra, hogy valamiféle szellemi műhelyeket létrehozva keressenek, és azokat részleteiben kidolgozva hozzanak nyilvánosságra olyan tervezeteket, amelyeket a megválasztásuk esetén a rájuk szavazókat is bevonva, akár konfliktusok felvállalásával is kiálljanak azok megvalósulása mentén.

És most valószínűleg sokan felteszik a kérdést, hogy én, mint egyszerű választópolgár mégis mit szeretnék itt elérni ezzel a sorokba formált kritikával?
Végtelenül egyszerű:
A magam korlátozott módján kicsit fel kívánom rázni és aktivizálni Mezőcsát lakosságát. Megkísérelni azt, végre formálódjon már igény arra, hogy a lakosság által megválasztott képviselők majdan ne csak „szavazóképes hivatalnokokként” jelenjenek meg a város polgárai előtt, hanem a részleteiben megismertetett egyéni programjaikat felvállalva - az őket megválasztó közt nyilvánosan tájékoztatva - önmaguk és támogatóik akaratát minden körülmény között a társadalmi bizalmat élvező városvezetőként teljesítsék megbizatásukat mindannyiunk élettere – Mezőcsát - fejlődésének érdekében a testületen belül.

Én személy szerint mindenképp, de elvárt társadalmi igényként is azt vallom, hogy a jövőben kizárólag olyan személy kaphasson szerepet városunk önkormányzati vezetőségében, akik megválasztásukat a városunk összlakosságát alkotó különböző társadalmi rétegek és csoportok ajánlása alapján, feléjük tett előre kinyilvánított vállalásaiknak köszönhetik.
kelvin   2014.03.19 22:40
Ezt a támogatást a Hálózat Alapítvány biztosítja Budapesten, kizárólag a fővárosban élő rászorultak részére.
Előzmény
szundi   2014.03.11 07:05
Hátralékkiegyenlítő támogatást hol lehet igényelni?
J.ERIKA   2014.01.29 21:52
230 millió forintból újulhatnak meg két dél-borsodi település belterületi útjai kormányzati támogatásból. A Kormány 2013 decemberi utolsó ülésén döntött arról, hogy két dél-borsodi település, Mezőcsát és Bükkzsérc belterületi útjai újulhatnak meg 230 millió forint értékben.

Ebből az összegből összesen 130 millió forint jut Mezőcsát Város Önkormányzatának, amely révén a 3307-es számú Nyékládháza-Tiszacsege összekötőútjának a településen áthaladó szakasza újulhat meg. Az erről szóló támogatási szerződést Tállai András, országgyűlési képviselő, a Belügyminisztérium önkormányzati államtitkára és dr. Domján László polgármester ünnepélyes keretek között írták alá január 29-én délelőtt a mezőcsáti Polgármesteri Hivatalban.
A dr. Domján László, Mezőcsát első embere kiemelte, hogy ezzel a támogatással egy hosszú ideje fennálló nehézségükre talált gyógyírt a Kormány. A beruházás révén jobb körülmények között juthatnak el a mezőcsátiak a munkahelyükre, a gyerekeik az iskolákba, óvodákba, illetve haza az otthonukba. Hozzátette, hogy ha a település legforgalmasabb útja kap új burkolatot az nagy öröm és jelentős mérföldkő egy ilyen kisváros életében.
Tállai András államtitkár kiemelte, hogy ez a támogatói szerződés aláírása és a beruházás megvalósítása az első fontos lépés Mezőcsát további életében, fejlődésében. Hozzátette, hogy ezt követően a várost tovább kell szépíteni, munkahelyeket kell teremteni, lehetőséget kell, hogy kapjanak a mezőcsáti kis- és középvállalatok, befektetőket, vállalkozókat kell hozni Mezőcsátra. Reményét fejezte ki, hogy a kormányzati támogatás megteremti a lehetőséget a további gyarapodásnak.
A bevezető gondolatok követően Tállai András államtitkár és dr. Domján László polgármester aláírták az útfelújításhoz nyújtott támogatásról szóló szerződést.

A Kormány által odaítélt 230 millió forint másik részét, a 100 millió forintot Bükkzsérc kapja meg, amelyet szintén útfelújításra fordít majd a dél-borsodi település. Az erről szóló támogatási szerződést január 30-án 13 órától írja alá Tállai András országgyűlési képviselő, Belügyminisztérium önkormányzati államtitkára, valamint Bükkzsérc polgármestere, Vasas Csaba
J.ERIKA   2014.01.24 18:00
Bánki Erik a Fidesz érdi rezsifórumán felidézte, 2002-ben 56 százalékos volt az államadósság, mely nyolc év szocialista kormányzás alatt 83 százalékosra nőtt. Ahogy beléptünk az unióba, szinte azonnal túlzottdeficit-eljárás alá került Magyarország, mert a szocialisták képtelenek voltak a költségvetési hiány kezelésére, ráadásul meghamisították a számokat, így szégyent hoztak az országra. Az MSZP kormányzása alatt a munkanélküliség is az egekbe szökött – emlékeztetett.
A fideszes politikus aláhúzta, Gyurcsányéknak 2010-re sikerült Magyarországot a csőd szélére sodorniuk. Hogy mekkora volt a baj, azt igazából csak most láthatjuk Görögország és Portugália példájából. Görögországban folyamatosan tüntetések vannak, leépítenek, fizetéseket vonnak el, az állami vagyont kiárusítják. Portugáliában a fiatalok több mint felének nincs munkája, itt is béreket csökkentenek, nyugdíjat vonnak el, mérséklik az egészségügyi szolgáltatásokat – sorolta. Emlékeztetett, hazánk a kormányváltáskor egy szintről indult a két mediterrán országgal, ehhez képest jelenleg nálunk a fizetéseket és a nyugdíjakat emelik, nem pedig csökkentik. Bármennyire is bíráltak bennünket, mára bebizonyítottuk, hogy van magyar modell, hiszen Magyarország nemcsak képes volt elkerülni a gazdasági és társadalmi, összeomlást, hanem mára egyértelmű növekedési pályára állt – fogalmazott az európai parlamenti képviselő.
Bánki Erik előadásában kitért a polgári kormány eddigi eredményeire is. Elmondta, idő előtt visszafizettük az IMF-hitelt, és felhívta a figyelmet arra, hogy nem igaz a baloldal azon állítása, mely szerint a kormány elrettenti a befektetőket, ugyanis 2013-ban volt az elmúlt 15 év legnagyobb tőkebeáramlása. Felhívta a figyelmet arra is, hogy történelmi mélypontra sikerült leszorítani az inflációt, az Európai Bizottság pedig megszüntette a túlzottdeficit-eljárást. Hazánkban nőttek a nyugdíjak és a bérek, új családtámogatási rendszer került bevezetésre, szigorodott a Btk., 3500-al nőtt a rendőri létszám, és bevezették a három csapást – sorolta.
A fideszes politikus a legfontosabb eredmények között említette a rezsicsökkentést is. Aláhúzta, a rezsiköltségek folyamatos emelésével a szocialisták kormányzásuk végére katasztrofális állapotot idéztek elő. A gondokat tetézte az is, hogy a szocialisták privatizálták az energiaszektort, ráadásul a monopolszereplőknek garantált nyereséget biztosítottak. Több mint 1000 milliárd forint extraprofitra tettek szert a szolgáltatók – fejtette ki. Így állt elő az a helyzet, hogy a magyarok fizették Európában a legdrágább gázárat, és a második legdrágább áramárat; minden ötödik magyar ember a fizetésének az egyharmadát volt kénytelen rezsire költeni – fűzte hozzá.


csak az igazat   2014.01.22 18:23
Tisztelt László!
Csak a valóság érdekében:
1.Persze hogy jó az egyénnek a rezsicsökkentés- és jó húzás ellenségként beállítani a szolgáltatókat!
2. A szolgáltatók leépítéseket hajtanak véger a reszicsökkentés miatt- vagyis dolgozókat küldenek el- nekik is jó a rezsicsökkentés? Nő a munkanélküliség, és a közmunka programba bekapcsolt személyek száma!
3.A szolgáltatok befagyasztják a fejlesztéseket- mire vezet majd ez- sok problémára a szolgáltatás területén, had szívjon a fogyasztó, mert amit nyer a vámon bukja a réven!
4.Jó lenne ez egyébként, egyeztetve, párbeszéd útján kialakítani, de itt ilyenről szó sincs- erőből mindent és kész!!!
Tisztelettel: csak egy ember aki igyekszik igazat írni!



Fórum bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Fórum
Vendégkönyv
Panaszláda
Hasznos hírek