Elérhetősége: https://epapir.gov.hu/
A szolgáltatáshoz regisztrált intézmények felé történő elektronikus, hitelesített levelezéshez, ügyindításhoz használható az e-Papír alkalmazás. A felületről csak abban az esetben lehet levelet küldeni, ha az intézmény csatlakozott az e-Papír szolgáltatáshoz, illetve a felhasználó rendelkezik Ügyfélkapuval.
Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adja meg a képernyőn kért adatokat. Például: Témacsoport, Ügytípus, Címzett, Levél tárgya, stb. Az Ügytípusok részletes tájékoztatóját az „Ügytípusok leírása” menüpontban találhatja meg. Előfordulhat, hogy egyes címzettek esetében - az alapértelmezett adatokon túl - még további adatokat kér be az alkalmazás (pl.: Helyrajzi szám, Adószám, stb.).
A levelet bármikor elmentheti. Munkáját később a Mentett piszkozatok menüből folytathatja. A levélhez lehetősége van dokumentumot is csatolni (max. 30 MB), amelyet az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthet.
Az alkalmazás lehetőséget ad egy küldés előtti ellenőrzésre, ahol megnézheti, hogy nem írta-e el valamelyik adatot, valamint, hogy jó dokumentumo(ka)t csatolt-e az űrlaphoz. Szükség esetén a Vissza a Levél szerkesztéséhez gombra kattintva módosíthatja az űrlap adatait és / vagy a csatolt dokumentumo(ka)t. Amennyiben mindent rendben talált, válassza a Küldés gombot.
A sikeres feladásról egy Feladási igazolást kap személyes Ügyfélkapujának Értesítési tárhelyére. A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja. Azokat a dokumentumokat, amelyeket hosszabb ideig szeretne megőrizni, átmozgathatja a Tartóstárba.
Kérjük, a feladást követően figyelje a személyes Ügyfélkapujának Értesítési tárhelyét, mert a címzett intézmény a válaszát minden esetben oda fogja elküldeni.
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény értelmében - bizonyos közigazgatási ügytípushoz tartozó szolgáltatások igénybevétele esetén - illetéket kell fizetni.
A közigazgatási hatósági eljárási illetéket - az eljárás megindítását megelőzően - az alábbi módon lehet teljesíteni:
- elektronikus fizetési és elszámolási rendszeren keresztül (EFER);
- vagy az eljárást kezdeményező iraton illetékbélyeggel;
- vagy banki átutalással.
Az adóhatóság előtt indult eljárások kapcsán az elsőfokú adóhatóságnál és vámhatóságnál indított eljárás illetékét, valamint a jogorvoslati eljárás illetékét, az illetékes adóhatóság illetékbevételi számlája javára kell megfizetni.
A nem adóhatóság előtt indult eljárásokra vonatkozó illetékfizetési kötelezettség teljesítését a 44/2004. (XII. 20.) PM rendelet szabályozza. A rendelet értelmében a járási hivatalnál kezdeményezett eljárások esetében az eljárási illetékfizetési kötelezettség teljesítése készpénz-átutalási megbízással, illetve bankkártya útján történhet.
Az elektronikus fizetések és elszámolások részleteit a 451/2016. Kormányrendelet szabályozza mind az EFER-hez csatlakozott, mind az EFER-hez nem csatlakozott szervezetekre vonatkozóan.
Az illetékbefizetések elektronikus teljesítésére a fenti hatályos jogszabályok valamennyi közigazgatási hatósági eljárás vonatkozásában lehetőséget biztosítanak.
Az elektronikus ügyintézést biztosító szervek által kötelezően elfogadott elektronikus dokumentumformátumok:
A dokumentum jellege | Fájlkiterjesztés |
Formázás nélküli szöveg |
.txt |
Szöveges dokumentum (formázással), beágyazott képpel vagy más információval |
.pdf |
Szöveges dokumentum (formázással), beágyazott képpel vagy más információval |
.docx, .doc |
Szöveges dokumentum (formázással), beágyazott képpel vagy más információval |
.odt |
Táblázat |
.xlsx, .xls |
Táblázat |
.ods |
Tömörítetlen kép |
.tif, .tiff |
Tömörített kép |
.jpg, .jpeg |
Ábra |
.png |
Videó |
.mp4, .m4a |
Videó |
.mpeg, .mpg |
Hang |
.mp3 |
Hang |
.wav |
Elektronikusan aláírt szöveges dokumentum |
.asice, .ES3, .dosszie |